Anything You Want : 40 Lessons for a New Kind of Entrepreneur

Derek Sivers
Allt för många människor tillbringar sina liv med saker och ting som vare sig intresserar dem eller gör dem lyckliga. I denna bok tar entreprenören Derek Sivers med läsaren på en intressant resa inom den amerikanska affärsvärlden och förklarar hur enkelt det egentligen är för den passionerade att driva ett framgångsrikt företag.
Du kan välja att följa den nedtrampande stigen och kalla dig själv en entreprenör, eller så kan du följa Derek Sivers råd och verkligen vara en. När Derek Sivers startade företaget CD Baby planerade han inte alls att bygga ett stort företag. Han var en framgångsrik musiker som bara ville sälja sina CD-skivor på nätet. När det inte fanns någon som kunde hjälpa honom med detta så valde han att ta saken i egen hand och kom därmed att grunda en onlinebutik.

Han började under 1998 att sälja CD-skivor med hjälp från sina nära och kära. Två år senare hade han sin första anställd på företaget. 2008, 10 år efter att CD Baby grundades, sålde han företaget för 22 miljoner dollar.

Sivers berättar i denna bok hur han aldrig hade en riktig affärsplan och fortsätter att förklara hur läsaren inte heller behöver en. Inte heller behövs ett stort tankesätt, i själva verket, menar han, så är det bättre om det inte finns. Denna bok är en entreprenörs dröm!