Guldklockans tid är förbi : så bygger du framtidens mest framgångsrika före

Bok av Christian Albinsson
Det kommer ständigt nya teser om hur man bäst driver ett framgångsrikt företag. Från att ha fokuserat på produkten och kunden är det nu många som inser att det är kompetensen som gör skillnaden. När medarbetarna är hjärnor snarare än armar har betydelsen av att ha de bästa ombord ökat. Boken "Guldklockans tid är förbi" handlar om framtiden och om de spännande utmaningar och nya möjligheter som väntar för chefer och arbetsgivare. Att göra som man alltid har gjort för att det fungerat tidigare håller inte längre. Företag som vill anställa talanger måste se till att deras jobb blir åtråvärda och erbjuda något mer än bra arbetstider och hög lön. Tiden då man stannade hela sitt yrkesverksamma liv på en och samma arbetsplats, och efter 25 år förärades med en guld klocka för lång och trogen tjänst, är förbi. Numera handlar jobbet mycket mer om självförverkligande än om förvärvsarbete och mer om härarbete än att passa stämpelklockan. "Guldklockans tid är förbi" visar hur företag, genom att attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare, blir vinnare i den globala konkurrensen. Om författarna: Christian Albinsson har en magisterexamen i ekonomi från Handelshögskolan i Göteborg och en fil. kand. från Växjö universitet. Han är medgrundare av kommunikationsbyrån Oh My och arbetar som konsult på Metro i employer branding-frågor samt har startat magasinen Metro Student, Metro Karriär och karriärmässan Future. Gustaf Geterud är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Han har arbetat med employer branding i Europa, Asien och Nordamerika, de senaste åren på Ericsson och dessförinnan på General Electric och dåvarande Förenings spar banken. Han är även en uppskattad föreläsare i ämnet hur man stärker sitt arbetsgivarvarumärke.