Telemarketing - En bok om telefonförsäljning och ordermottagning

Bok av Rolf Laurelli
Att genomföra fler kundkontakter per telefon än genom personliga besök är ett sätt att rationalisera försäljningsarbetet och minska kostnaderna. Telemarketing - En bok om telefonförsäljning och ordermottagning beskriver, på ett enkelt sätt, allas möjligheter att vara aktiva säljare med telefonen som hjälpmedel. Boken behandlar bl a grundläggande försäljningsteknik, skillnaden mellan personlig försäljning och försäljning per telefon och hur man skapar merförsäljning. Telemarketing - En bok om telefonförsäljning och ordermottagning kan användas för studier enskilt eller i grupp. Arbetsuppgifter ingår. Rolf Laurelli är affärspedagog och säljkonsult i Svenska Konsulthuset, ständig sekreterare i Svenska Säljakademin och medlem i ledningsgruppen för Sälj & Marknadshögskolan. Rolf har i åtta år varit förbundsordförande i Säljarnas Riksförbund och är författare till ett tjugotal böcker och många artiklar om försäljning.