Möta kunder med psykisk ohälsa - Tips i kommunikation och kontakter

Bok av Katarina Weiner Thordarson
Dagligen möter vi tusentals människor på allmänna platser, transporter, i arbetet och privat. Det stora flertalet av dessa personer är balanserade och stabila. Ändå ökar den psykiska ohälsan i samhället. I de flesta offentliga organisationer och yrken är det nödvändigt att utveckla sin förmåga att förstå och hantera sådana möten. Och det finns kunskaper hur du kan agera för att minska risken att hamna i hotfulla situationer. I boken får du konkreta tips hur du kan avläsa kroppsspråk och känslostämningar samt hur du kan kommunicera med irriterade, aggressiva och instabila personer. Du ökar även din medvetenhet om ditt eget kroppsspråk, vad du kan tänka på som kan förebygga och ta udden av irritation, ilska och aggressivitet. Du får dessutom tillgång till självskattningstester och mängder med tips och verktyg som är enkla att använda i dina dagliga möten och samtal.